**** DZIAŁAMY LEGALNIE ****
ponieważ:
Upowszechnianie zdjęcia samochodu z widocznym numerem rejestracyjnym nie narusza zasad RODO ani dóbr osobistych – uznał sąd. Nie można bowiem w łatwy sposób zidentyfikować właściciela.
Wyrok Sądu, 06.2021 r.
W skrócie:
– ustawa RODO nie dotyczy tablic rejestracyjnych, bo tablice są własnością Skarbu Państwa, a nie własnością prywatną, właściciela pojazdu
– pojazd znajdujący się w przestrzeni publicznej (ulice, parkingi) może być fotografowany bez ograniczeń, podobnie jak architektura czy zieleń.
Publikacja zdjęć w internecie z widocznymi tablicami rejestracyjnymi nie łamie ustawy o ochronie danych osobowych ponieważ:
– tablica rejestracyjna nie jest dokumentem,
– po numerze rejestracyjnym nie można zidentyfikować właściciela (to może tylko policja, prokuratura, lecz nie internauta).
Prawa autorskie zdjęcia należą tylko i wyłącznie do osoby, która je zrobiła (chyba, że je odsprzeda lub odstąpi) – w żadnym razie do właściciela fotografowanego pojazdu.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Również długo przed powstaniem ustawy o RODO nasz blog był linkowany na głównej stronie ONET.PL, który ma swoich wykwalifikowanych prawników ws. upubliczniania treści, więc od 2003 działamy LEGALNIE 🙂
Gratuluje celnego strzału 😉
Co to za auto z taka blacha na drzwiach?
Uno ? Seicento ?
CC lub SC…
Od Uno wara!!!!
W życiu nie znajdziesz we wnetrzy golej blachy.
A na zdjęciu to Seicento.
O, a ja znalazlem:
http://photos.allegro.pl/photos/oryginal/10/1011/101122/10112257/101122579_4
To ja pisalem, to jest cala aukcja:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=101122579
To seicento, znaczy się wnętrze, a prędkość podczas robienia zdjęcia była zerowa:)Chwilę później to audi miałem jak na dłoni przed sobą, ale baterie w aparacie padły. Dlatego tylko takie zdjęcie.
A nie mowilem, że to Seicento? 😀
To oczywiste 🙂 Uno całkiem inne ma wnetrze. A i Cienias deczko inaczej wyglada w tym fragmencie (inna uszczelka przy szybie).
AGENT mialem Uno i nie powiesz mi ze drzwi w Uno sa zabudowane 🙂
http://img.otomoto.pl/photos/original/C1/C107/C10799/C1079945_1.jpg
Chwilami ochlon. Uniak to konstrukcja rodem konca lat 80. Nikt nie mowi ze to zlom, ale sam przyznasz ze odstaje wnetrzem i wykonaniem.
Agent, Ty znafco… 😉
WWL napisał: „Uniak to konstrukcja rodem konca lat 80”
Chciałeś powiedzieć „70-tych”. Projekt powstania fiatów Uno/Tipo zrodził się w roku 1978. Pierwsze Uno wyprodukowano w 1984. U mnie w rodzinie też mieliśmy Uno… rocznik 1992. Ale nie pamietam czy miało boczki drzwi obite czy nie. Z reszta, czy to takie ważne? Agent: Fiat jest z definicji tanim samochodem. Więc żeby powstał tani samochód trzeba oszczędzać na częściach/elementach wykończenia itp. Nie ma się więc o co burzyć. Sam jeżdżę teraz seicento i blachy mam dookoła więcej jeszcze niż w Uno. Mercedesa z Uniaka nie zrobisz. Choćby nie wiem w jak dobrym stanie był. Pzdr.
Fiatowi od zawsze najlepiej wychodziły auta małe i tanie. Tanie zarówno w zakupie jak i eksploatacji. Goła blacha wewnątrz zupełnie nie prszeszkadza, jak pisał Jawox to nie ma być mercedes:) Ma to jeszcze jedną zaletę: nic nie trzeszczy w czasie jazdy;)
Nie chcialem tu nikogo urazić, traktowalem swoja wypowiedx z humorem. (wara od Uno :p )
Wiadomo, że to tanie miejskie auto, było w 1986 roku samochodem roku. Powiem tyle, że wole Uno niz zdawało by sie nowoczesną konstrukcję – Matiza.
Goła blacha jest w uniaku w wersji 900 cm3, tu nawet nie ma klapy od schowka.
Agent: całe szczęście, bo już myślałem że masz jakiś unoproblem albo unokompleks:)
To pewnie któraś z tańszych wersji SC, bo mój SX z 1998 r. nie ma gołej blachy w górnej części drzwi.
lepsza fotke podeslal ein